מודל פיסק


מודל פיסק- נמענים שונים מגיבים בצורה שונה לאותו המסר, ונותנים לו, לעיתים, משמעות שונה. כל נמען מפענח את המסר על סמך ההקשר, המטען התרבותי שלו כמו גילו, מינו, השכלתו ועוד. המפתח לתיאור התקשורת האנושית אינו מידת ההצלחה או הכישלון בהעברת המסר ובהשפעתו על הנמען, אלא ריבוי המשמעויות הנוצרות במפגש בין סוגים שונים של קוראים עם סוגים שונים של טקסטים, בנסיבות שונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר

תקציר עבודתי עוסקת בנושא עיתונות חוקרת . שאלת המחקר מהן הדילמות של עיתונאי חוקר בישראל ? הדילמה שבה נתון עיתונאי חוקר הוא בין הנא...